preskoči na sadržaj
Vijesti

Etički kodeks


Na temelju članka 60. i članka 175. Statuta Osnovne škole Jurja Klovića Tribalj, Školski odbor  Osnovne škole Jurja Klovića Tribalj na sjednici održanoj dne, 4. ožujka 2009. godine donosi

 

ETIČKI  KODEKS

OSNOVNE ŠKOLE JURJA KLOVIĆA TRIBALJ

 

I. Temeljne vrijednosti

 

Članak 1.

 

Etičkim kodeksom propisuje se skup pravila,odnosno etičkih načela ,kojih se u radu i načinu života moraju pridržavati svi zaposlenici Osnovne škole Jurja Klovića Tribalj (u daljnjem tekstu Škole).

Učitelji, stručni suradnici i ostali zaposlenici u svom radu i ponašanju dužni su slijediti pravila moralnog i etičkog ponašanja, te postupati sukladno pravilima ponašanja struke.

    Učitelji, stručni suradnici, ostali zaposlenici Škole i roditelji učenika dužni su svojim djelovanjem promicati vrijednosti i ugled Škole, te ukazati na svako neetičko ponašanje i kršenje odredaba ovog Kodeksa.

 

II. Odnos prema profesiji

 

Članak 2

 

Čestitost, pravednost, humanost i uzajamno potpomaganje čine bit etike učitelja i stručnih suradnika. Učitelji i  stručni suradnici odgovorno se odnose prema radu, teže otkrivanju istine, unapređuju i razmjenjuju znanje i iskusvo s drugima s ciljem podizanja kvalitete nastavnog procesa.

 

Članak 3.

 

Škola mora omogućiti svim zaposlenicima upoznavanje s pravilima koja se tiču njihovih obveza.

Učitelji, stručni suradnici i ostali zaposlenici Škole obvezni su uredno, kvalitetno i savjeasno obavljati svoje dužnosti i voditi računa o profesionalnom ponašanju.

 

Članak 4.

 

Učitelji i stručni suradnici dužni su čuvati svoje dostojanstvo i ne smiju u Školi ili izvan nje obavljati radnje koje bi umanjile ugled profesije.

 

III. Odnos prema učenicima

 

Članak 5.

 

Učitelji i stručni suradnici moraju kod učenika poticati ozbiljan pristup učenju, aktivnost i njihovo kritičko mišljenje.

Učenje treba temeljiti na istraživanjima i učenike upućivati na različite suvremene izvore znanja.

   

Članak 6.

 

Učitelji i stručni suradnici dužni su s učenicima uspostaviti odnos međusobnog povjerenja, uvažavanja, poštivanja ličnosti, uvažavati njihove slobode i prava uz čuvanje vlastitog dostojanstva.                 

U razgovoru s učenicima, na nastavi i u slobodno vrijeme, učitelji i stručni suradnici moraju poštivati principe nenasilne komunikacije.

 

Članak 7.

 

Od učitelja i stručnih suradnika očekuje se prihvaćanje i uvažavanje učenika različitih sposobnosti, interesa i potreba.Kroz različite oblike nastavanog i izvannastavnog rada, učenicima se mora omogućiti cjelovit intelektualni i emocionalni razvoj te socijalizacija.

   

Članak 8.

 

Učitelji trebaju osigurati praćenje i ocjenjivanje učenika koje je pravodobno, poticajno, valjano, objektivno i takvo da potiče njihov razvoj.

S informacijama o učenicima nužno je obazrivo postupati  s ciljem zaštite privatnosti učenika.

Potrebno je osigurati tajnost svih podataka o učenicima jer bi nekompetentna intrpretacija mogla dodatno otežati situaciju umjesto riješiti.

 

IV. Odnos prema kolegama

   

Članak 9.

 

    Učitelji i stručni suradnici moraju promicati suradničke odnose, podržavati inovativnost, stvaralačko ozračje i profesionalni odnos prema radu.

Međusobni odnosi učitelja i stručnih suradnika mora se temeljiti na kolegijalnosti, međusobnom uvažavanju, timskom radu, stvaralačkoj suradnji i međusobnoj solidarnosti.

Nužno je poticati razmjenu iskustva prilikom poučavanja i učenja, te usmjeravati i pomagati mlađe kolege.

 

V. Odnos prema roditeljima

 

Članak 10.

 

    Odnos prema roditeljima mora biti profesionalan i korektan uz uvažavanje njihovih različitosti..

Učitelj i stručni suradnik mora čuvati tajnost informacija koje dobije od roditelja te integritet  roditelja i učenika.

Učitelj i stručni suradnik  mora  pred roditeljima čuvati svoje i dostojanstvo svojih kolega.

 

VI. Odnos prema sredini u kojoj djeluje

 

Članak 11.

 

    Učitelji, stručni suradnici, ostali zaposlenici i roditelji učenika dužni su paziti da ne povrijede ugled škole.

Školu trebaju predstavljati korektno i razlikovati osobne stavove od stavova institucije u kojoj rade.Nužno je poticati stvaranje pozitivnog stava prema profesiji učitelja i pri tome biti otvoren za suradnju  u sredini u kojoj Škola djeluje.

 

Članak 12.

 

    Učitelji i stručni suradnici moraju poštivati nacionalne,kulturne i vjerske različitosti suradnika i osoba iz šire društvene sredine kako bi zajednički promicali humane odnose i demokratska načela.

 

Članak 13.

 

    Nedopustivo je djelatnost Škole u bilo kojem obliku koristiti ili povezivati sa političkom djelatnošću.

 

VII. Poštivanje Etičkog kodeksa

 

Članak 14.

 

    Postupanje prema odredbama ovoga Etičkog kodeksa obveza je svih neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i ostalih zaposlenika Škole.

Učitelj i stručni suradnik koji postupi suprotno odredbama Etičkog kodeksa čini težu povredu radne obveze.

 

VIII. Završne odredbe

 

Članak 15.

 

    Smatra se da su zaposlenici Škole prilikom potpisivanja Ugovora o radu svojim potpisom prihvatili odredbe ovog Etičkog kodeksa, a upisom učenika u Školu i roditelji prihvaćaju odredbe i obvezuju se na djelovanje i ponašanje u skladu s njima

 

Članak 16.

 

    Ovaj Etički kodeks stupa na snagu danom donošenja

 

 

 

 

                                                                                                      Predsjednik Školskog odbora

 

                                                                                                            Nataša Pečuvčić, v. r.

 

   

 

       

   

  

  


Priloženi dokumenti:
Eticki_kodeks.doc (37.00 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Martina Milčić   datum: 1. 10. 2012.


Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Anketa
5. lipnja obilježava se:






Arhiva dokumenata

Tražilica



Korisni linkovi

Sodoku




preskoči na navigaciju