Produženi boravak
Anamarija Fištrović Lakotić
Voditeljica produženog boravka
Produženi boravak
Produženi boravak je neposredni odgojno-obrazovni rad koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, socijalne i zdravstvene vrijednosti. Produženi boravak organiziran je kao razrađeni i uravnoteženi oblik rada s ciljem cjelovitog razvoja učenika.
Produženi boravak je kvalitetno osmišljen boravak djece u školi koji se ostvaruje
od 11.30 do 16.30 sati.
U vrijeme boravka u školi učenicima je uz svladavanje nastavnog programa organizirano vrijeme za odmor i igru, obroke, odmor na zraku, kreativno provođenje slobodnog vremena, učenje i ponavljanje te rad na zadaći. Učenici su sve vrijeme boravka u školi pod stalnim nadzorom učitelja.
Produženi boravak pohađa 24 učenika ( 1 skupina ).
CILJEVI I ZADACI
- učiti učenike kako učiti (redovito, odgovorno i samostalno ), tragati za informacijama, služiti se udžbenikom i drugim izvorima znanja
- osposobiti učenike za kreativno korištenje slobodnog vremena
- razvijati individualne sposobnosti i interese učenika
- učiti ih planirati dnevne aktivnosti
- učiti ih vještinama komunikacije, suradnje i pomaganja
- učenici će razvijati pozitivnu sliku o sebi i drugima, poticati prijateljstvo
- naučiti stvarati pozitivno radno ozračje
ORGANIZACIJA RADA
11:15 – 12:10 – PRIHVAT UČENIKA
12:10 -12.30 -/ SLOBODNA IGRA / VOĐENA „IGRA“ (igraonice, radionice, rad na projektima i zajedničke aktivnosti)
12:30 – 13:00 RUČAK
13:00 – 15:00- SLOBODNO I USTROJENO VRIJEME / UČENJE/ŠETNJA
15:00 – 15:15 – UŽINA i mali odmor
15:15 – 15:30 – UČENJE / ŠETNJA / IGRA
15:30 – 15:35 – DANAS POHVALJUJEMO
15:35 -17:00 – SLOBODNO VRIJEME / EDUKATIVNO – STVARALAČKE RADIONICE
PROSTOR PRODUŽENOG BORAVKA
Za što ugodniji boravak svakog učenika u našoj smo učionici uredili kutiće – prostore za različite aktivnosti.
Kako bi rad u produženom boravku bio zanimljiviji i djeci prihvatljiviji, osim posebno opremljene učionice koristimo i neke druge prostore: školski park, školsko dvorište, školsku dvoranu…
DIDAKTIČKA SREDSTVA I POMAGALA
Ostvarujući zadaće slobodnog i ustrojenog vremena učitelj i učenici izrađuju velik
broj didaktičkih sredstava i pomagala pomoću kojih razvijamo učeničke kompetencije
kao što su:
– matematička
– komunikacija na materinjem jeziku
– osnove kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
– kulturalna osviještenost i
– izražavanje.
ZAJEDNIČKE AKTIVNOSTI
Njima nastojimo izgraditi pozitivne i prijateljske odnose učenika svih skupina
produženih boravaka.
Kroz šk. god. ostvarujemo niz zajedničkih aktivnosti i obilježavamo sve važne i zanimljive nadnevke ( DANI KRUHA, DAN JABUKA, BOŽIĆ, MAŠKARE, USKRS, DAN MRTVIH, EKO-DAN, MEĐUNARODNI DAN OBITELJI, MAJČIN DAN …)
Produženi boravak organiziran je kao razrađeni i uravnoteženi oblik rada s ciljem cjelovitog razvoja učenika.
Skupinu produženog boravka vodi Anamarija Fištrović Lakotić, dipl. učiteljica.